Vi arbejder altid med en kropslig tilgang

Vores gruppeforløb og workshops består af en kombination af de nedenstående elementer. Her kan du læse en mere uddybende begrundelse omkring vores valg og arbejdsmetoder:

Mentaltræning

Mentaltræning handler om, at fokusere sin opmærksomhed på noget bestemt, dvs. at have fuld opmærksomhed på det, der er lige nu og her. Det handler om, at være til stede uden at lade sig distrahere af automatiske tanker og følelser. Efterhånden som du får mere styr på dine tanker, vil du opleve mindre stress og få mere kropslig ro.

Naturtid

Natur og grønne område virker i sig selv afstressende. Naturen har en hel særlig ro over sig, hvor tiden opleves anderledes. Naturen hjælper os med at være til stede i nuet og gennem sansning og mindful aktiviteter arbejder vi med nærvær og ro.

Yoga

Yogaen har positive effekter på såvel fysisk som mental sundhed. Regelmæssig yoga reducerer stress og performanceangst samt forbedrer psykisk velvære. Vi benytter blid yoga i vores forløb og workshops for at opnå den stressreducerende effekt samt øge velvære.

Åndedræt

Mere end 90 % af vores energi kommer fra åndedrættet. Derfor er det helt essentielt at have fokus på sit åndedræt. En rolig og fuldkommen vejrtrækning kan sænke dit stressniveau lige nu og her, da det vil berolige dit nervesystem. Derfor er åndedrættet en vigtig kilde til stressreducering.

Luk menu